søndag 14. august 2016

Søndag er hobbydag







I hjemmet vårt er søndag forbeholdt hobby og lek. Datteren min går i barnehagen resten av uken, så når helgen kommer er det godt å sitte litt sammen og drive med hobby. 
Vi begynte allerede da hun var like over året, med å lage kruseduller. Jeg har en stor gråpapirrull som jeg har pleid å hente fra hobbyrommet så har vi ligget på magen på gulvet og tegnet. Jeg har brukt barnetusjer, fordi om det går galt (noe det har, både på sofa og gulv) så kan man bare vaske det bort med en varmtvannsklut. 

Det er jo en gang sånn at de gangene hun tegner uten at jeg trenger å vaske opp etterpå, det er de beste - tror hun kjenner en mestringsfølelse og blir rimelig stolt. For å støtte opp om det så bruker jeg en spisebrikke av plast, teiper den til bordet og teiper arket midt på denne. Det gjør det så mye enklere å holde tusjhodet bort fra bordet. For nå er hun så stor blitt at hun sitter ved siden av meg på spisebordet og vi koser oss. Riktig god søndag til dere! 



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar